loading...

سنگ آنتيك و مصنوعي و بتن اكسپوز صدر استون

يكي از قسمت هاي جذاب طراحي خانه، لبه است و عملكردي شبيه قفسه دارد چون روي هر كدوم مي تونيد لوازمي كه دوست داريد قرار بديد. اما قفسه ها و لبهاز نظر شكل با هم تفا

بازدید : 205
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چگونه در طراحي نما خانه از لبه ها هوشمندانه استفاده كنيم؟

يكي از قسمت هاي جذاب طراحي خانه، لبه است و عملكردي شبيه قفسه دارد چون روي هر كدوم مي تونيد لوازمي كه دوست داريد قرار بديد. اما قفسه ها و لبهاز نظر شكل با هم تفاوت دارند.
قفسه يك قطعه افقي چسبيده به ديواره در حاليكه يك لبهممكن است مثل يك ديوار ساخته بشه با بالاي ديوار قرار بگيرد. لبه ها ممكن است عمقي يا سطحي باشند و كاربرد زيادي داشته باشد. اگر شما در حل ساخت يا باز سازي يك خانه هستيد مي تونيد بر اساس علاقتون از اين جزييات طراحي استفاده كنيد. اگر در حال حاظر يك لبه داريد روش هاي زير را براي استفاده موثر از آن در نظر بگيريد.

1. راهرو.

راهرو
يك لبه بر روي ديوار براي ايجاد يك تركيب معماري بسازيد.
تزيين كردن. فضاي ورود به خانه را مي توانيد با ايجاد يك لبه زيبا كنيد و به اين فضاي باريك عمق اضافه كنيد. قلابهايي را در زير لبه براي آويزان كردن كلاه و كيف نصب كنيد. همچنين لبه ها مكاني براي نمايش دكورهاي سه بعدي است مانند نمايش كلمه عشق (Love) در عكس بالا.

سنگ مصنوعي

سنگ آنتيك

سنگ نما

طراحي كامل ديوارهاي كوتاه .ممكن است خانه ي شما ديواري كوتاه براي جدا كردن اتاق ها داشته باشد. در ساخت و ساز هاي جديد، از اين ديوارها به عنوان راه حلي مقرون به صرفه استفاده ميشه چون قاب گرفتن اين نوع ديوارها ارزون تره. به جاي اينكه اين ديوار كوتاه رو به عنوان يك تيغه ساده رها كنيد، مي تونيد با يه طراحي خوب ديوار رو تزيين كنيد و زيبايي خونه تون رو ارتقا بدين.
اين عكس به خوبي تفاوت بين لبه و قفسه رو نمايش ميده، از طرفي قفسه چوبي از طرف ديگه قسمت چسبيده به نيمه پاييني ديوار سمت چپ كه در اينجا براي نمايش چراغها استفاده شده است.
لبه كامل. در اينجا از ديواري كوتاه براي جدا كردن ورودي و اتاق نشيمن با طرحي تمير و جالب به جاي يك تيغه ساده، استفاده شده است. اين مدل لبه ها رو مي تونيد با گل طبيعي تازه، يك رديف كتاب يا لامپهاي كوچك تزيين كنيد.

2. آشپزخانه

kitchen
يكي از محل هاي هوشمندانه براي ساخت لبه آشپزخونه است جايي كه به قابليتهاي زيادي كوچكي نياز داري.
لبه بك اسلش. در اينجا مثالي عالي از لبه بك اسلش نشون داده شده است. اين لبه به اندازه كافي عميق هست كه بتونيد چيزهايي مثل گلدان هاي كوچك، ادويه جات، ترشي جات و يا بطري يا صابون رو روي لبه بزاريد.
لبه به شكل نيمكت. يك نيمكت روشي كلاسيك براي ساخت يك غذا خوري بزرگ در فضايي كوچك است. در اينجا لبه به وسيله پشت قسمت نشيمن ايجاد شده است و نقطه اي ايده آل براي گذاشتن گل يا ساير وسايل تزييني است.
لبه به شكل بار. بسياري از خانه ها و آپارتمانها آشپزخانه هاي كوچكي دارند مانند عكس بالا دارند، لبه اي در قسمت پايين فضايي كوچك براي خوردن صبحانه را ايجاد كرده است، و لبه نصب شده در بالاي ديوار براي گذاشتن وسايل تزئيني و لوازم سفالي كاربرد مناسبي دارد.

3. اتاق خواب.

bedroom
اتاق خوابهاي كوچك چالش هاي طراحي هستند، علاوه بر در نظر گرفتن فضا براي مبلمان و قطعات اصلي بايد فضايي براي كتاب و ديگر لوازم جانبي در نظر گرفت. ساختن لبه هايي در اين اتاق ها مي تواند راه حل مناسبي باشد.
لبه تخت خواب. در اين جا از يك لبه چوبي در اطراف تخت به عنوان يك جايگزين چشمگير و خلاقانه كه كاربردي همانند پاتختي را دارد، استفاده شده است.
لبه پشت تخت خواب. يك طراحي هوشمندانه براي اين اتاق خواب كوچك استفاده از يك لبه بين دو ديوار ساخته شده است. همچنين در اين حالت نيازي به ميزهايي در اطراف تخت نيست چون لبه پشت تخت را مي توان براي چيدن وسايل و كتاب ها استفاده كرد.

4. اتاق نشيمن

sitting room
در برخي از خانه ها ديوارهايي بدون هيچ دليل روشني ساخته شده اند. گاهي اوقات در خانه هاي قديمي تر، لوله كشي يا عناصر الكتريكي خانه تعويض مي شود و از ديواري براي پوشاندن آنها استفاده مي شود. اگر چنين تغييري براي شما رخ داد از اين لبه براي نمايش وسايل تزئيني، كتاب يا تابلو استفاده كنيد.
لبه شومينه. شومينه هاي مدرن نقطه اي مركزي در اتاق نشيمن هستند. از اين لبه براي گذاشتن تابلوهاي بزرگ استفاده مي شود.
لبه رادياتور. تزئين فضاي اطراف رادياتور كار دشواري است. مي توان به جاي استفاده از يك پوشش معمولي، كتابخانه اي بزرگ بر روي ديوار ساخت. اين روش هم كاربردي بيشتري دارد و هم به وسيله آن مي توان رادياتور ها را پوشش دهيد.
لبه عكس. اين نوع لبه ها يكي از مقرون به صرفه ترين راه هاي استفاده از لبه در خانه است. به راحتي مي توانيد آن را از نوارهاي چوبي ارزان تهيه كنيد و بر روي ديوار نصب كنيد تا به راحتي در نهايت سادگي و زيبايي عكسها و تابلوهاي هنري خود را بر روي آن بچينيد.

5. حمام

bathroom
لبه ها استفاده موثري در حمام دارند و مي توان از آنها براي جدا كردن حمام و توالت و گذاشتن لوازم توالت بر روي آن استفاده كرد.
لبه حمام. اگر شما مي خواهيد يك حمام بسازيد يا آن را بازسازي كنيد. گذاشتن لبه اي براي مرتب كردن شامپو بر روي آن بايد جزو ليست قسمتهاي مهم كار شما باشد. در اينجا از يك لبه سطحي گذاشته شده است كه از ديوار حمام ساخته شده است. همچنين لبه اي بزرگتر نيز در قسمت سمت راست حمام ساخته شده است كه مي توانيم به آن نيمكت نيز بگوييم.
لبه توالت. جداسازي مناسبي در اينجا بين توالت و سينك دستشويي ايجاد شده است و محلي براي گذاشتن حوله و وسايل ديگر فراهم گشته است.
لبه وان. در اينجا لبه اي براي لوله كشي در ديوار حمام ايجاد شده است. كه مي توانيد از اين قسمت براي گذاشتن ليوان نوشيدني يا كتاب در حين استحمام استفاده كنيد.

پ.ن:

سنگ مصنوعي

سنگ آنتيك

سنگ نما

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 1968
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه